Påskelabyrinten på NRK P1 hadde en eventyrlig markedsandel på 72,1 %. Det betyr at nesten 3 av 4 av de
som hørte på radio på det tidspunktet valgte nettopp skattejakt på P1. Programmet hadde i snitt 900 000 lyttere.
lest lyttere var det på finalen påskeaften hvor hele 934 000 fulgte skattejakten.
- Fantastiske tall, ja nesten eventyrlige, sier programsjef Petter Myhr ved NRK Trøndelag.
- Påskelabyrinten har i årevis hatt en sterk posisjon og i år er den tilbake med full styrke, konstaterer Myhr ovenfor nrk.no
Han forklarer suksessen på følgende måte: - For det første viser selve Påskelabyrint-konseptet seg å være veldig slitesterkt.
Det holder sin posisjon selv i en ny internett- og google-verden. Viggo Valle har en meget god appell hos radiolytterne. Han er
veldig flink til å snakke med lyttere fra hele landet. Han er meget god i geografi og har som regel en link til det stedet
lytteren kommer fra.
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker
imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt