Omsetningen av radioreklame gikk ned med 3,4 % i årets tre første måneder,
sammenlignet med samme periode i fjor. Det viser tall fra mediebarometeret til MIO, Mediebyråenes Interesseorganisasjon.
Tallet ser dramatisk ut, men det så enda verre ut etter januar/februar, da
var nedgangen på drøyt 9 prosent.
Totalt vokser reklamemarkedet med 1,9 %. Det er noe mindre enn januar/februar, med påsken har noe av skylden.
Avisene har en fremgang på 5,6 % sammenlignet med i fjor, mens TV går ned med 3,1 %.
Størst fremgang har andre medier, som vokser med 44,9 %, mens internett denne gangen har en moderat fremgang på 4,0 %.
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker
imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt