P5 går forbi Storbyradioen på den siste PPM-målingen som er offentliggjort av TNS Gallup. Men,
forskjellen er ikke så stor på de to konkurrentene. P5 har en markedsandel på 1,0 % og Storbyradioen 0,9 %. Dette gjelder
oppslutning i uke 15 og tallene gjelder for hele landet.
Ukene før har vært preget av påske, men i de tre ukene før denne var det Storbyradioen som var større enn P5,
forskjellen var liten i uke 14 og 13, mens Storbyradioen var klart størst i uke 12. Storbyradioen består av Radio 1 Hits i
Oslo, Bergen, Trondheim og Stavanger, samt noen lokalradioer i Rogaland.
NRJ ligger et hakk etter på PPM-målingene med 0,5 % markedsandel, mens Radio Metro ikke er med på tallene, foreløpig.
Ser man på oppslutnigen for disse tre er bildet et litt annet. P5 har et forsprang med 2,8 % oppslutning, mens NRJ og Storbyradioen
er like store med 1,9 % oppslutning. Dette kan tyde på at Radio 1s lyttere er mer trofaste enn for de to andre.
Men, for riksradioene er det liten grunn til bekymring foreløpig. NRK P1 har en markedsandel på 54,4 %, P2 6,4 % og P3 6,9 %.
Det utgjør liten forskjell for P1 og P2, mens det er en klar framgang for P3. Forholdet mellom P4 og Radio Norge har endret seg noe i
sistnevntes favør. P4 går ned fra 21,8 % til 20,8 %, mens Radio Norge går opp fra 8,4 % til 9,2 % markedsandel i uke 15.
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker
imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt