Etter mange uker der P5 har vært såvidt større enn Storbyradioen, er de ferske PPM-tallene fra
TNS Gallup klarere i favør av P5. De hadde en markedsandel i uke 18 på 1,1 %, noe som er 0,1 prosentpoeng dårligere enn uka før. Men
Storbyradioen, som stort sett består av Radio 1, fikk en markedsandel på 0,7 %, ned 0,4 prosentpoeng. Tallene gjelder for hele landet.
Det betyr at i uke 18 var Storbyradioen omtrent jevnstore med NRJ, som hadde en markedsandel på 0,6 %, det samme som uka før.
Forøvrig var det en god uke for de kommersielle. P4 økte sin markedsandel til høyst brukbare 22,2 %, etter en oppgang på 1,3
prosentpoeng. Mens, Radio Norge gikk såvidt fram til 9,0 % andel. NRK P1 gikk litt tilbake, men kan være fornøyd med en andel på
55,1 %. P2 og P3 fikk henholdsvis 5,4 og 5,9 % andel i uek 18.
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker
imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt