Storbyradioen har nesten doblet sin markedsandel de siste to ukene. I uke 20 hadde Storbyradioen,
som stort sett består av Radio 1, en bunnnotering på 0,5 % markedsandel ( hele landet under ett! ) På de siste PPM-tallene
fra TNS Gallup, har Storbyradioen en markedsandel på 0,9 %. De siste tallene gjelder uke 22. I uke 21 fikk Radio 1 Hits en ny
frekvens i Oslo, som gir Radio 1 vesentlig bedre teknisk dekning. PPM-tallene kan ikke fortelle hvilke frekvens lytterne hører på.
P5 er fortsatt større enn Storbyradioen og Radio 1, men avstanden er vesentlig mindre, i uke 20 hadde P5 en markedsandel på 1,5
%, i uke 22 oppnådde P5 en andel på 1,1 %. NRJ har også gått litt tilbake sammenlignet med uke 20. I siste måling får
NRJ en andel på 0,7 %.
I den andre enden av lista har P4 en god fremgang. I uke 24 oppnådde P4 en markedsandel på 23,4 %. Det er opp 2,4 prosentpoeng
fra uke 20. NRK P1 går i den samme perioden tilbake med 2,4 prosentpoeng(!) til 52,4 % markedsandel. P2 og P3 er relativt stabile og
oppnår i uke 22 en markedsandel på 5,4 og 6,6 %.
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker
imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt