Spotify er nå større enn alle kommersielle radiokanaler i aldersgruppen 18-29 år i Norge.
Det viser en undersøkelse researchselskapet YouGov har gjennomført, på oppdrag av Spotify. Halvparten av respondentene
svarer at de benyttet Spotify i løpet av de siste syv dagene.
Spotify havner på tredjeplass (32%) på ukesdekning sammenlignet med kommersielle radiokanaler
i aldersgruppen 30-44 år etter P4 (54%) og Radio Norge (36%). Spotify kommer også på tredjeplass sammenlignet med
kommersielle radiokanaler i aldersgruppen 18-74 år på daglig dekning. 17% svarte at de benyttet Spotify den
foregående dagen etter P4 (32%) og Radio Norge (19%).
”- Vi ser Spotify som et komplement til den tradisjonelle radioreklamen der annonsører også har mulighet til å
segmentere budskap mot helt spesifikke målgrupper, og vi kan bidra med en betydelig tilleggsdekning”, sier Cathrine
Solheim, norgessjef i Spotify.
"- Undersøkelsen viser at annonsører kan forsterke sine reklamekampanjer i kommersielle radiokanaler til å
treffe 70% av aldersgruppen 18-29 år ved å komplettere med Spotify......
Det finnes også respondenter som sa at de kun hørte på Spotify og at de altså ikke kan treffes via tradisjonell radio.",
fortsetter Solheim.
Undersøkelsen er gjennomført på YouGov omnibus i uke 22 2010, og respondentene har svart på undersøkelsen via
internett. Spørsmålene som ble stilt: ”Daglig dekning: Hvilke av følgende medier benyttet du i går?” og ”Ukentlig
dekning: Hvilke av følgende medier har du benyttet i løpet av de siste 7 dagene?”
Resultatene er vektet på kjønn, alder og regioner.
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker
imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt