Radio Norge hadde en usedvanlig god uke i uke 31. Det viser tall
fra PPM-undersøkelsen laget av TNS Gallup. Radio Norge oppnådde en markedsandel på 11,6 %. Det er en oppgang på hele 4,9 prosenpoeng fra uka før, og vi må lang tilbake
for å finne tilsvarende tall. Sist Radio Norge var over 10 % i markedsandel var i uke 24.
Det betyr nedgang for nesten alle andre. Særlig merkbart er det for NRK P1, som har hatt knalltall i sommer, med flere uker over 57 %
markedsandel. I uke 31 må P1 nøye seg med 55,7 %, som likevel er helt greit sammenlignet med ukene før sommeren satte inn. P4 har derimot en nedadgående trend.
I uke 31 var markedsandelen for P4 på 18,3, ned ett prosentpoeng fra uka før, og før det hadde P4 en rekke uker på over 20 % markedsandel.
For lokalradioene er det fortsatt stor variasjon fra uke til uke. Denne uka er P5 størst med 1,2 %, med Storbyradioen og Metro Storby på delt annenplass på
1,0 % og NRJ på 0,5 % markedsandel. Tallene for lokalradioene svinger så voldsomt at det knapt nok er mulig til å se noen trend som helst.
I løpet av de siste ukene har alle
vært størst og alle har vært minst på en eller annen måte ( dette gjelder da kun de fire lokalradiokjedene ).
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker
imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt