Radio Norge klarte ikke å beholde sin gode markedsandel, og går ned 3,4 prosentpoeng i uke 32,
sammenlignet med uka før. Det gir en markedsandel på 8,2 %, som er mer i tråd med ukene før uke 31, som viste seg å være et unntak.
Samtidig går P4 opp igjen, med 3,7 prosentpoeng, til en markedsandel på 22,0 %. Dermed bryter P4 den nedadgående trenden fra ukene før.
NRK P1 går litt ned i uke 32, ned 0,7 prosentpoeng til 55,0 % markedsandel. NRK P2 går opp 0,6 prosentpoeng til 5,6 % markedsandel, og P3
går ned 0,5 prosentpoeng til 5,2 %. Alt dette kommer fram i ukesrapporten for PPM-tall fra TNS Gallup
Lokalradioene er denne gang svært jevne, Storbyradioen går såvidt fram til 1,1 % markedsandel, mens P5 går såvidt tilbake til 1,1 %
andel. NRJ dobler sin markedsandel til 1,0 %, mens Metro går litt tilbake til 0,8 % markedsandel. Det er vanskelig å si noe om trenden i disse tallene.
Kilde: TNS Gallup
|
|