NRK P1 har klart å bryte sin nedadgående trend på de siste PPM-tallene som er
offentliggjort av TNS Gallup. I uke 37 klarte P1 å¨krype over 50 % markedsandel igjen, etter bare en uke under
50 i denne omgang. 50.9 % markedsandel er status for uke 37, opp 1,3 prosentpoeng.
Men lenger ned på lista er det mer oppsiktsvekkende tall for lokalradioene. Både P5 og Metro Storby klarte i
uke 37 å oppnå en markedsandel på 1,7 %. Det er årets beste uke for begge kanaler, men hoppet i forhold til uka før,
er desidert størst for Metro, som aldri tidligere har vært i nærheten av slike tall. ( Radionytt.no minner igjen om at
disse tallene svinger sterkt fra uke til uke, og det kan derfor være et tilfeldig avvik! )
Det er P4 som går mest ned denne gangen, ned 2,0 prosentpoeng til en markedsandel på 20.7 % i uke 37. Radio Norge
holder seg over 10-streken, men går ned 0,6 prosentpoeng til 10,5 % andel. NRK P2 går endel opp i uke 37 og får
6,3 % markedsandel, mens P3, Storbyradioen og NRJ holder seg så og stabile på¨henholdsvis 6,5; 1,0 og 0.8 % andeler.
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker
imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt