NRK P1 har snudd en nedadgående trend og går opp hele
2,9 prosentpoeng på de siste PPM-målingene fra TNS Gallup. Det betyr at P1 hadde en markedsandel på
53,8 % i uke 38. P1 hadde nedgang i sju uker og rakk såvidt å gå under 50-streken før det igjen gikk riktig vei
i forrige måling.
Lenger ned på lista kan P5 notere seg for nok en rekord, dog i mindre skala enn P1. I uke 38 oppnådde
P5 en markedsandel på 1,9 %, som er det beste som er målt for denne kanalen på PPM-målingene.
Uka før var det 1,7, også det ny rekord, men bare såvidt.
Storebror P4 går derimot ned denne gangen, 1,2 prosentpoeng til 19,5 % markedsandel, mens Radio Norge
går opp 0,4 til 10,9 % andel. P2 og P3 går begge tilbake til henholdsvis 5,3 og 6,0 %. De tre andre lokalradio-
kjedene går også noe tilbake. Metro Storby hadde 1,1 % andel, Storbyradioen 0,9 og NRJ 0,7 %.
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker
imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt