De siste ukene har PPM-tallene vist en klar tendens. Radio Norge får stadig større markedsandeler, mens
P4 får stadig lavere andeler. I uke 39 hadde Radio Norge en markedsandel på 11,6 %, mens P4 hadde 18,4 %, viser tall fra TNS Gallup.
Vi spurte redaktør i Radio Norge, Kristoffer Vangen (bildet) , om han kunne forklare fremgangen for Radio Norge:
"- Godt produkt gir gode tall", er hans konklusjon, og mener med det at suksessen nå er et resultat
av jevn og hard jobbing siden radioen startet i april 2008. Det var da SBS Radio overtok frekvensene, etter at TV2
ga opp daværende Kanal 24.
Vangen presiserer at fremgangen skyldes hele teamet og vil ikke peke på noen enkelt faktor som kan forklare
de siste ukers opptur. Han mener at Radio Norge har masse gode folk som jobber fokusert: "- De gjør en fantastisk jobb
hver eneste dag", sier Vangen til radionytt.no. Han viser også til at Radio Norge har fått en rekke priser og nominasjoner
på Prix Radio de siste to årene. Han vil derimot ikke spekulere i når eller om Radio Norge vil bli større enn P4.
Tom Espen Kroken og Niklas Nordèn i Studio
Men, Vangen legger heller ikke skjul på sin stolthet over Morgenklubben, som nå er blitt Radio Norges flaggskip på
morgenkvisten. Morgenklubben startet for ett år siden i det små, og har blitt utviklet underveis.
En undersøkelse som er laget av Radio Norge viser at morgenshowet har styrket radioen.
40 % av de spurte i undersøkelsen nevner Morgenklubben som den viktigste årsaken til at de synes Radio Norge har blitt bedre.
Økningen for Radio Norge har ikke bare skjedd i høst. Det har vært en jevn økning helt siden
Kanal 24 ble Radio Norge. Veksten var størst til å begynne med, men fortsatt vokser kanalen. Tabellene under
viser utviklingen ( laget av Radio Norge )
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker
imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt