Radio Norge kan notere seg for nok en uke med årets beste markedsandel. Ifølge de
siste PPM-tallene som er offentliggjort av TNS Gallup hadde Radio Norge en andel på 11,8 % i uke 41. Det er en oppgang på
0,4 prosentpoeng sammenlignet med uka før.
P4 kan også glede seg denne uka. P4 oppnådde en markedsandel på 21,0 %. Det er ingen rekord, men en solid fremgang
på 2,3 prosentpoeng fra uka før. Dermed er det fortsatt en stund til Radio Norge kan puste P4 i nakken.
Når de to store kommersielle går oppover er det kanskje ingen overraskelse da at NRK P1 går litt nedover igjen.
I uke 41 gikk P1 ned med 1,9 prosentpoeng til 51,7 %. Det er en middels uke for P1. P2 holder seg stabil på 5,9 %, mens
P3 går savidt opp til 5,4 %.
Det er mer kniving for lokalradioene. Metro klarer såvidt å forsvare førsteplassen blant de lokale, men går ned
0,5 prosentpoeng til 1,3 % andel i uke 41. P5 går ned 0,3 prosentpoeng til 1,2 %, mens Radio 1s Storbyradioen holder seg
stabil på 1,1 %. NRJ taper 0,3 prosentpoeng og fikk 0,5 % andel i uke 41.
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker
imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt