NRK P3 hadde sin dårligste uke så langt i år i uke 42. Det viser ferske PPM-tall fra
TNS Gallup. P3 hadde en markedsandel på bare 4,5 % i uke 42, mot 5,4 % uka før. De siste ukene har generellt gitt en
nedadgående treng for P3 som lenge har holdt seg rundt 6 % i markedsandel.
Faktisk er lokalradioene samlet nå for første gang større enn P3, noe som skyldes både lokalradioenes fremgang og tilbakegang for P3.
NRK P1 er derimot suveren på topp og går opp 1,5 prosentpoeng til 53,2 % markedsandel. P2 er nesten helt stabil på 5,8 %,
etter tre uker på rad på 5.9 %.
P4 går litt opp til 21,3 % markedsandel, fra 21,0 i forrige uke, og er dermed ute av nedturen de hadde for noen uker siden.
Radio Norge går derimot tilbake denne gangen, men fra årsbeste i forrige uke! Nedgangen er på 1,3 prosentpoeng til 10,5 % markedsandel.
På lokalradiosiden er det helt jevnt mellom P5 og Radio Metro på 1,5 % markedsandel hver. Det er en oppgang på
henholdsvis 0,3 og 0,2 prosentpoeng. Storbyradioen går såvidt tilbake til 1,0 % andel, mens NRJ går litt fram til 0,7 %.
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker
imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt