I uke 43 hadde Radio Norge for første gang mer enn 20 % daglig oppslutning. Det viser ferske
PPM-tall fra TNS Gallup. 20,2 % daglig oppslutning er en oppgang på 1,9 prosenpoeng fra uka før. I den samme uka hadde
P4 en oppslutning på 27,7 %, også det en oppgang på 0,8 prosenpoeng. Faktisk gikk mer eller mindre alle fram i uke 43, der
77,8 % av alle hørte på radio.
Men, til tross for høy oppslutning ble det ingen ny rekord i markedsandel for Radio Norge. Likevel, 11,5 % andel er
en god uke for Radio Norge, opp 1,0 prosentpoeng. P4 gikk ned 1,4 prosenpoeng til 19,9 % markedsandel. Ingen god uke, men
heller ikke årets dårligste for P4.
NRK P1 har en middels uke på 51,5 %, ned 1,7 prosentpoeng, mens både P2 og P3 går opp. Særlig for P3 er oppgangen stor, men
forrige uke var også usedvanlig dårlig, og er nå oppe igjen på 5,8 %. P2 har 6,3 % markedsandel.
På lokalradiosiden går Metro nå et hakk fra de andre. 1,8 % andel i uke 43 er opp 0,3 fra uka før. Mens, P5 går ned 0,4 og
lander på 1,1 % andel, og blir dermed forbigått av Storbyradioen, som går opp 0,2 til 1,2 % markedsandel. NRJ går fram for
andre uke på rad, og ligger nå på 0,8 % markedsandel.
Kilde: TNS Gallup
|
|