I uke 43 hadde Radio Norge for første gang mer enn 20 % daglig oppslutning. Det viser ferske
PPM-tall fra TNS Gallup. 20,2 % daglig oppslutning er en oppgang på 1,9 prosenpoeng fra uka før. I den samme uka hadde
P4 en oppslutning på 27,7 %, også det en oppgang på 0,8 prosenpoeng. Faktisk gikk mer eller mindre alle fram i uke 43, der
77,8 % av alle hørte på radio.
Men, til tross for høy oppslutning ble det ingen ny rekord i markedsandel for Radio Norge. Likevel, 11,5 % andel er
en god uke for Radio Norge, opp 1,0 prosentpoeng. P4 gikk ned 1,4 prosenpoeng til 19,9 % markedsandel. Ingen god uke, men
heller ikke årets dårligste for P4.
NRK P1 har en middels uke på 51,5 %, ned 1,7 prosentpoeng, mens både P2 og P3 går opp. Særlig for P3 er oppgangen stor, men
forrige uke var også usedvanlig dårlig, og er nå oppe igjen på 5,8 %. P2 har 6,3 % markedsandel.
På lokalradiosiden går Metro nå et hakk fra de andre. 1,8 % andel i uke 43 er opp 0,3 fra uka før. Mens, P5 går ned 0,4 og
lander på 1,1 % andel, og blir dermed forbigått av Storbyradioen, som går opp 0,2 til 1,2 % markedsandel. NRJ går fram for
andre uke på rad, og ligger nå på 0,8 % markedsandel.
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker
imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt