SBS Radio har valgt å satse stort på videreutvikling av mediekonseptet The Voice.
The Voice blir nå å høre på radio i Oslo, Stavanger og i Trondheim.
Samtidig som The Voice oppgraderes med radiosendinger i Oslo, Stavanger og i Trondheim, har SBS Radio bestemt seg for å
legge ned Radio 1 Hits i Stavanger og i Trondheim. Radio 1 Hits skal imidlertid bestå i Oslo og i Bergen. Skiftet
fra Radio 1 Hits i Stavanger og i Trondheim til The Voice skjedde i dag klokken 13.00.
-Dette blir nå gjort etter grundige analyser. For oss i SBS Radio er det riktig å gjøre disse valgene. The Voice som
mediekonsept er på offensiven, mens Radio 1 Hits ikke har vist god nok utvikling i Trondheim og i Stavanger.
Det tar vi nå konsekvensene av, sier administrerende direktør Bente Klemetsdal i SBS Radio.
SBS Radio har god erfaring med lignende overganger. Ikke minst da Kanal 24 ble omgjort til Radio Norge.
-Dette har vi gjort tidligere med suksess. Vi er derfor ikke redde for å ta det veivalget som vi nå tar, sier Bente
Klemetsdal.
The Voice tar også over konsesjonen til Radio Tango på 105,8 i hovedstaden – etter at Medietilsynet har godkjent at
SBS Radio har ervervet Radio Tangos Oslo-konsesjon.
The Voice er på offensiven som mediekonsept og består av TV, web-radio, tradisjonell radio, events, nettsted og
ikke minst en populær Facebook-side med over 140 000 venner. The Voice har også en app på ulike smart-telefoner – og
som er lastet ned av ikke mindre enn 102 693 personer.
SBS Radio har opplevd en voldsom styrking av The Voice som henvender seg til en attraktiv målgruppe som er ”unge i hodet”.
Kanalen satser stort på moderne musikk i ulike kanaler og i ulike brukssituasjoner.
-Vi ser en enorm vekst på alle plattformer med The Voice. Ja, vi kan kalle det er multitalent innen den norske mediebransjen.
The Voice er på vei til å bli Norges ledende mediebrand i den aktuelle målgruppen. The Voice er brukerskapt – og blir
drevet på brukernes premisser. Vi har utviklet et nært forhold til sluttbruker, sier Bente Klemetsdal.
Målet med The Voice er blant annet å treffe den attraktive målgruppen av mennesker med ”ungt hode” døgnet rundt
– og i de kanaler som målgruppen selv måtte ønske til ulike tider av døgnet. The Voice er og skal være såkalt plattformnøytral.
-Og det har vi lyktes særdeles godt med. Med ytterligere satsing på The Voice på vanlig radio, satser man på å bygge The Voice
enda større som mediekonsept, sier Bente Klemetsdal.
Men selv om Radio 1 Hits forsvinner i Trondheim og i Stavanger, så velger SBS Radio å bevare merkevaren i
hovedstaden og i Bergen.
- Oslo og Bergen er markeder hvor Radio 1 Hits har meget sterke posisjoner – og som vi ønsker å forvalte videre.
I Oslo-området får vi en dobbel styrke – via både den nåværende konsesjonen til Radio 1 Hits samt konsesjonen
til Radio Tango som nå overføres til The Voice, sier Klemetsdal.
Klemetsdal lover at endringene kommer til å bli godt markert i de ulike byene. - Vi ønsker å sette dagsorden i ulike medier
– og ikke bare i radio, sier Klemetsd
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker
imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt