Uke 44 ble en begivenhetsrik uke for alle som er opptatt av lyttertall. Både Radio Norge og
Radio Metro kan notere seg for tidenes beste uke målt i markedsandel på PPM-tallene som er offentliggjort av TNS Gallup.
Radio Norge fikk i uke 44 en markedsandel på 12,2 %. Det er soleklart årets beste uke, og etter det radionytt.no har
sett så er det også den beste uka noensinne for Radio Norge. Oppgangen fra uka før var på 0,7 prosentpoeng.
Radio Metro har også grunn til å glede seg. En markedsandel på 2,0 % for Metro Storby er den beste markedsandelen
noensinne for Metro, og faktisk den beste markedsandelen som er målt for noen lokalradiokonstellasjon etter at den nye
konsesjonsordningen trådte i kraft. Metro Storby, som består av Radio Metro, The Beat og samarbeidende radiostasjoner, har i
uke 44 en oppgang på 0,2 prosentpoeng fra uka før.
P4 er også med på notene og gikk opp 1,1 prosentpoeng til 21.0 % markedsandel i uke 44. NRK P1 gikk derimot ned
like mye som P4 gikk opp og landet på 50,4 % andel. P2 er helt stabil på 6,3 %, mens P3 går ned 0,6 til 5,2 % andel.
De andre lokalradioene ligger nå et hakk bak Metro. Storbyradioen gikk fram 0,1 i uke 44 og fikk en markedsandel på
1,3 %, mens P5 gikk ned 0,2 til 0,9 % andel. P5 har de siste ukene stort sett ligget godt over 1 % andel. NRJ går 0,1 tilbake til
0,7 % andel.
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker
imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt