I forrige uke fikk The Voice en kraftig opptur via sin FM-satsing. Det ble rekorder
på flere områder. Nå har mediekonseptet The Voice passert 150 000 medlemmer på Facebook. Kanskje er The Voice størst
i Norge når det gjelder antall Facebook-tilhengere i medieindustrien.
I skrivende stund har The Voice 152 553 antall Facebook-tilhengere. Tilsiget er jevnt og stort.
-Men vi har sett en ekstra økning i forbindelse med at vi forrige uke lanserte The Voice på FM-radio i Stavanger (FM 107,2),
Trondheim (FM 96,3) og i Oslo (FM 105,8, tidligere Radio Tango). Da kom ytterligere en opptur, sier brand manager
Sverre Vedal i The Voice.
I skrivende stund har mediekanaler og programtitler følgende antall tilhengere på Facebook: Aftenposten har 29 431,
Torsdagskveld Fra Nydalen på TV 2 har 90 063, Morgenklubben med Loven & Co på Radio Norge har 31 823, NRK.no har
12 327, Raske Menn på TVNorge har 124 482, GMN på TV 2 har 61 750, P4s Radiofrokost har 34 878 og Radio 1 Hits har
6 569. Tallene ble hentet ut tirsdag 16. november mellom klokken 07.30 og 08.00.
The Voice har ikke klart å finne norske medier eller programmer som er større i antall tilhengere på Facebook enn
The Voice kan vise til. Nærmest kommer Raske Menn som har hatt sin TV-serie på TVNorge.
-Vi er virkelig på offensiven i mange kanaler for kommunikasjon. De ulike The Voice-kanalene spiller hverandre sterkere.
Dette er langt mer enn en radiokanal, men i stedet et mediekonsept, sier brand manager Sverre Vedal.
The Voice er i dag å finne på mange kanaler for kommunikasjon: nettradio, FM-radio, TV, sosiale medier, events,
mobilt innhold med over 100 000 nedlastede applikasjoner på ulike smarttelefoner og nettsted.
-The Voice har kommet som et skudd som en kanaluavhengig merkevare innen medieindustrien her hjemme. Dette er vi
glade for – og ikke minst stolte over. The Voice er skapt av brukerne og er til for brukerne. Vi skal nå brukerne
til enhver tid – og på de plattformer de selv ønsker, sier Vedal.
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker
imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt