Den nye riksradioen Pop Fm i Danmark er godt fornøyd med lyttertallene etter en måned på lufta.
Pop Fm overtok frekvensene til gamle Radio 100 Fm, som blant annet omfatter frekvensen Fm 100,0 i Stor-København.
Det er først og fremst DR P4, som ligner litt på NRK P1, som merker konkurransen fra nye Pop Fm. Ifølge bt.dk har markedsandelen for P4
sunket fra 36 til 31 % etter at Pop Fm kom på lufta. Det viser nye beregninger fra Initiative Universal. Pop FM er med en
kommersiell lytterandel på 34 % i København nå Københavns største kommersielle radiokanal.
"- Det er ret fantastisk, at vi på så kort tid sammen med SBS har kunnet udfordre både de kommercielle konkurrenter,
men også en mastodont som DRs P4. Det viser, at lytterne kan lide tonen, stemningen og musikvalget på Pop FM, og at
de føler føler sig rigtigt godt serviceret med stærke og vedkommende nyheder fra B.T.," sier B.T.s chefredaktør, Olav
Skaaning Andersen til bt.dk
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker
imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt