NRK P1 datt igjen under 50 % markedsandel på de siste PPM-tallene fra
TNS Gallup. I uke 45 hadde P1 "bare" en markedsandel på 48,7 %. P1 har vært under 50 % flere ganger før, men de siste ukene
har Norges største radiokanal holdt seg på 50-tallet, uka før var andelen 50,4 %.
Samtidig ser vi at P4 går fram og har sin beste uke i høst, men en markedsandel på 22,1 %. Det er en fremgang på
1,1 prosentpoeng fra uka før. Gledelig for P4, men det mest overraskende er at PPM-tallene i uke 45 viser at også Radio
Norge gjør det bra, med en markedsandel på 12,0 %. Det er årets nest beste uke, bare uke 44 har vært høyere med 12,2 %.
En trøst for NRK er at P2 har høstens beste uke med en markedsandel på 7 %, det er opp 0.7 prosentpoeng sammenlignet
med uka før, mens P3 går opp 0,3 til 5.5 % andel. Men totalt sett har de kommersielle kanalene en usedvanlig god uke. NRKs samlede
markedsandel i uke 45 var ifølge TNS Gallup 61,3 %. Det er høstens laveste for NRK.
På lokalradiosiden er det ingen store forandringer fra forrige uke. Metro Storby er stabil på 2,0 % markedsandel.
Storbyradioen går såvidt tilbake til 1,2 %, mens P5 er stabil på 0,9 % og NRJ litt tilbake til 0,6 % andel.
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker
imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt