Det kan se ut som relanseringen av The Voice har vært en suksess for
Storbyradioen, som viser solid fremgang på PPM-tallene for tiden. Ifølge de siste
tallene som er offentliggjort av TNS Gallup hadde Storbyradioen en markedsandel på 1,5 % i uke 46. Det er en framgang på
0,3 prosentpoeng i forhold til uka før og høstens beste notering.
Storbyradioen består av Radio 1, The Voice og
noen få lokalradioer. Tallene gjelder den første hele uka etter at The Voice ble relansert i Oslo og Radio 1 i
Trondheim og Stavanger ble byttet ut med The Voice
På lokalradiosiden er fortsatt Metro Storby størst med 1,8 % markedsandel ( - 0,2 ), P5
er såvidt opp til 1,0 ( + 0,1 ), mens NRJ er stabil på 0,6 % andel ( +-0 )
På rikssiden slår NRK tilbake i uke 46. NRK P1 har ifølge PPM-tallene en markedsandel på 49,3 % ( + 0,6 ),
mens P4 går noe ned til 21,9 % ( - 0,2 ). Radio Norge går ned for andre uke på rad til 11,0 % andel ( - 1,0 )
NRK P2 gjør det bra for tiden og har nå en markedsandel på 7,4 % ( opp 0.4 ), mens P3 holder
seg stabil på 5,4 ( - 0.1 )
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker
imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt