SBS Radio har inngått et samarbeid om reklamesalg med Radio Metro. Dette innebærer at SBS Radio vil kunne tilby en kanalsamkjøring bestående av Radio Norge, Radio 1 Hits, The Voice og Radio Metro. Samkjøringen får navnet Radio Norge+.
Salgssamarbeidet skal gi annonsørene større muligheter på radio. For SBS Radio betyr det et bedre produkt. Totalt sett skal radio bli en enda sterkere reklamebærer – i konkurranse med øvrige mediekanaler.
-Den nye samkjøringen har til hensikt å styrke posisjonen til SBS Radio i det nasjonale radiomarkedet, og samtidig gjøre det bedre og enklere for norske annonsører å kjøpe radio med mer effektive reklamekjøp, bredere dekning og styrket vekst, sier kommersiell direktør Jan Karlsen i SBS Radio.
Allerede i denne uken er salget i samkjøringen i gang.
-Med dette produktet vil SBS Radio styrke sin posisjon betydelig. Både Radio Norge, Storbyradioen og Radio Metro har hatt en veldig god vekst siden i sommer, og vi vil med denne løsningen kunne tilby et veldig sterkt produkt til våre kunder, sier Jan Karlsen.
Karlsen og SBS Radio har hatt mye å glede seg over de siste månedene. Stadig setter Radio Norge nye bestenoteringer både hva salg og lyttere angår. Mediekonseptet The Voice lanseres i stadig flere kanaler og til stadig flere brukere, lyttere, lesere og seere, mens Radio 1 Hits har valgt å fokusere på landets to største byer; Oslo og Bergen. Også det med fremgang.
Metro Storby vil på sin side inngå i et nytt salgsprodukt fra SBS Radio – nemlig Radio Norge +.
-Dette er en god måte for oss å møte det nasjonale markedet på. Vi kan da konsentrere oss om de lokale markedene vi er inne i, og ved å ta del i et sterkt annonseprodukt knyttet opp mot Radio Norge og Storbyradioen, kan vi dra nytte av den posisjonen selgerne i SBS Radio allerede har, sier salgsdirektør Rune Remøy i Radio Metro.
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker
imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt