NRJ satser nå langsiktig på det norske markedet. Det forteller adm.dir i
NRJ Norge, Richard Mazeret. Det ble i dag kjent at NRJ videreutvikler samarbeidet med P4, og samtidig selger
NRJ tre av sine konsesjoner til P4. De to har samarbeidet om reklamesalg siden 2004.
"- Dette vil gi oss trygghet til å satse langsiktig", sier Mazeret til radionytt.no. Han viser til at
den nye avtalen vil føre til at NRJ går i pluss i 2011. Det er ingen hemmelighet at det blir underskudd for
2010, men ifølge NRJ-sjefen er tallene faktisk bedre enn det man regnet med på forhånd.
"- 2010 har vært et år med nye konsesjoner, og selv om resultatet er bedre enn forventet, er det viktig med
pluss", sier Mazeret. Han er klar på at salget av konsesjoner og kutt i kostnader vil gi en klar
forbedring i økonomien. NRJ beholder sine konsesjoner i Oslo, Bergen, Trondheim, Stavanger, Malvik og
Røyken & Hurum.
Forandringene får ingen konsekvenser for de ansatte i stasjonene som blir igjen i NRJ-gruppen, snarere tvertimot:
"- Alle de ansatte blir", sier Mazeret, men han kan ikke svare på hva som vil skje med de konsesjonene som
nå er solgt til P4. Der henviser han til P4. Endringene vil forøvrig kun påvirke backoffice og ikke bety noe for det som går på lufta.
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker
imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt