Radio Norge fikk 58 000 nye daglige lyttere i løpet av 2010.
Det viser tall fra TNS Gallup. Radio Norge oppnådde i 2010 en markedsandel på 9,8 prosent av
den totale radiolyttingen i Norge. Det er en økning på 0,7 prosentpoeng fra 2009.
P4 oppnådde en markedsandel på 21,1 prosent mot en tilsvarende andel på 22,4 prosent i 2009.
Men NRK er fremdeles den store aktøren i radiomarkedet, med hele 65,6 prosent av den totale
radiolyttingen i Norge.
-Vi har lagt et meget godt 2010 bak oss. Økningen har vært stor og Radio Norge har
virkelig kommet på offensiven, sier kanalsjef Kristoffer Vangen i Radio Norge.
-I kvartal nummer fire i 2010 hadde vi en markedsandel på 11,3 prosent av radiolyttingen
i Norge. Aldri har vi hatt en høyere markedsandel. I antall lyttere per dag var snittet på hele
759 000 i det samme kvartalet. Det er tall vi er stolte av, sier Vangen i en pressemelding.
Han er derimot ikke fornøyd med at P4 går nedover: -NRK er helt klart den store og dominante
aktøren her til lands. For Radio Norge er det
også viktig at de kommersielle kanalene øker sin andel av den totale radiolyttingen, avslutter Vangen.
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker
imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt