Radio Norges Morgenklubben og Statoil Fuel & Retail = sant. I alle fall har de nå inngått en avtale om samspill hvor Statoilkoppen er blitt til Morgenklubbenkoppen. Mandag 7. mars er kampanjen i gang.
Aktiviteten vil vare i tre uker. Totalt skal det plasseres 1 000 kopper på Statoils bensinstasjoner rundt omkring i Norge. Her skal spørre etter Morgenklubbkoppen – og på premielisten står blant annet ett års forbruk av drivstoff til tre heldige vinnere.
Både Statoil og Radio Norges Morgenklubben ønsker å skape god stemning på morgenen. Det har både Statoil og Morgenklubben med Geir Schau, Henriette Lien og Øyvind Loven klart tidligere.
Statoil satser på god effekt både for radiokanalen og for eget selskap:
-Dette er en ny måte for oss å bruke radio på. Gjennom samarbeidet håper vi ytterligere fokus på en av våre viktigste lojalitetsbærere, samt at vi vet det ligger prestisje i det å få tak en eksklusiv Statoilkopp. I tillegg har vi selvfølgelig ambisjoner om økt besøk på våre stasjoner, sier Markedssjef Petter Knutsen i Statoil Fuel & Retail.
Også i Radio Norge og i Morgenklubben er de spente på kampanjen som starter i neste uke.
-For oss er dette et spennende prosjekt. Her blir vi eksponert på alle Statoils 390 stasjoner – og det gir en god marketingverdi i et riktig miljø for Radio Norge og Morgenklubben, sier salgsdirektør Rune L. Torgersen i Radio Norge.
Radio Norge fortsetter å vokse i radiomarkedet. Fra 2009 til 2010 økte lytterandelene til Radio Norge fra 9,1 prosent til 9,8 prosent – og kom dermed ett steg nærmere P4 som gikk fra 22,4 prosent i 2009 til 21,1 prosent i 2010.
-Både Morgenklubben og Radio Norge har hatt en god start på 2011. Vi fortsetter der vi slapp i fjor. Det vil si at vi vokser videre. Det er i alle fall trenden, sier kanalsjef Kristoffer Vangen.
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker
imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt