Medietilsynet har i dag sendt ut brev med skjema der alle lokale nisjeradioer
skal rapportere de kommersielle reklame- og sponseinntektene de har hatt i 2010.
Medietilsynet skal bruke opplysningene til å kontrollere om nisjeradioene har følgt reglene om at de
bare kan ha begrensede kommersielle inntekter fra radiodriften.
Kringkastingsforskriftene sier at nisjeradioer kan ha inntil 135 000 kroner per driftsår i reklame-
og sponsorinntekter, eller maksimalt 40 prosent av de samlede inntektene til virksomheten i driftsåret.
Fristwn for å sende opplysningene til Medietilsynet er 1. juni.
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker
imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt