Radio Norge og flyselskapet Norwegian har inngått et samarbeid hvor selskapene
skal utfordre nordmenn til å reise til utvalgte steder på minuttet. Her kreves kjappe beslutninger!
Med konseptet vil Radio Norge og Norwegian utfordre nordmenn til å reise på minuttet. Tilfeldig utvalgte
personer blir stoppet på gata av Radio Norge og Norwegian og spurt om de kan reise på minuttet til en av
Norwegians destinasjoner. Radio Norges lyttere skal gjette om deltakerne takker ja eller nei til å reise
på minuttet, og svarer de riktig så er premien en reise med Norwegian til tilsvarende destinasjon.
Radio Norge og Norwegian ønsker å utvikle nye gode radiokonsepter.
- Dette er et godt eksempel på hvordan vi kan lage gode radiokonsepter i samarbeid med annonsører. Norwegian er en
spennende samarbeidspartner som tør å tenke utradisjonelt, og vi har stor tro på at dette skal bli en suksess,
sier salgsdirektør Rune Torgersen.
I Norwegian er de også svært fornøyd med å ha et nytt reklamekonsept i gang - på Radio Norge.
- Vi er kjempefornøyde med dette reklamekonseptet og det er utrolig gøy at det fra første dag ble en umiddelbar
suksess. Dette er radio slik vi liker det!, sier Kine Bergseth, markedsjef i Norwegian.
Også lyttermessig går det riktig vei for Radio Norge - som kommer stadig nærmere P4 når det gjelder
lytterandeler.
Aldri har Radio Norge vært større på kvartalsnivå enn i 1. kvartal 2011. Mens Radio Norge hadde en lytterandel
på 11,7 prosent i første kvartal 2011, så oppnådde P4 en andel på 22,0 prosent. Radio Norge økte med 2,9
prosentpoeng fra 1. kvartal i 2010. For P4 var oppgangen på 1,0 prosentpoeng i samme periode, viser tall fra TNS Gallup.
- Vi ser at den positive utviklingen fortsetter i andre kvartal 2011. Vi hadde et godt 2010. Nå ser vi
ytterligere positiv utvikling inneværende år. Vi gleder oss over lytterutviklingen, sier kanalsjef Kristoffer Vangen.
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker
imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt