Det nærmer seg sommer, sol og ikke minst en masse god musikk. I den forbindelse
velger Radio Norge å lansere en samle-cd. I samspill med Warner Music og Statoil skal barnesangen ROmpedansen
bli sommerens slager, og godt mikset med hørespill og mange andre hits for barn og voksne, vil dette bli en dobbel-cd.
-Vi håper og tror at dette skal bli en sommerklassiker. Mens barneprogrammet Popcorn satser på innhold som er rettet mot barn og unge på den ene cd-en, henvender den andre cd-en seg til folk i alle aldre med klassisk Radio Norge-musikk, sier kanalsjef Kristoffer Vangen i Radio Norge.
Fra Popcorn med programlederne Gro Sivertsen Meinseth og Arne Martin Vistnes blir det både musikk og hørespill, og de har til og med laget sin egen sommer-hit for anledningen - ROmpedansen!
-Vi har laget en enkel rompedans-sang som alle i familien kan være med på. Sommeren er for kort til at ikke alle skal kunne være med å danse, sier programleder Gro Sivertsen Meinseth.
Også i Warner er man optimistiske - og tror at dette skal bli sommermusikk for Ola og Kari.
-Vi har stor tro på at dette skal bli en sommer-cd med suksess. Her vil det bli hit-musikk for enhver smak, sier Guttorm Raa i Warner Music Norway.
Dobbel-cd-en vil være til salgs fra og med 17. juni på Statoil-stasjoner rundt i Norge, og ROmpedansen kan kjøpes på iTunes fra begynnelsen av juni.
Også lyttermessig går det riktig vei for Radio Norge - som kommer stadig nærmere P4 når det gjelder lytterandeler.
Aldri har Radio Norge vært større på kvartalsnivå enn i 1. kvartal 2011. Mens Radio Norge hadde en lytterandel på 11,7 prosent i første kvartal 2011, så oppnådde P4 en andel på 22,0 prosent. Radio Norge økte med 2,9 prosentpoeng fra 1. kvartal i 2010 med sine 8,8 prosent. For P4 var oppgangen på 1,0 prosentpoeng i samme periode, viser tall fra TNS Gallup.
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker
imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt