Glenn Engebretsen (34) er ansatt som ny analysesjef i P4. Han blir dermed ansvarlig tallknuser for den redaksjonelle virksomheten i P4 og P4s lokalradiokanaler. I tillegg vil han være kompetanseressurs for salgsavdelingen.
Engebretsen har solid bakgrunn fra kjøp og planlegging av markedskampanjer fra seks års arbeid i mediebyrå. Han har det siste halvannet året jobbet i salgsavdelingen i P4.
- Det er en utrolig spennende mulighet jeg har fått. Kommersiell radio har hatt en fantastisk vekst den siste tiden, og samlet har P4 med sine radiokanaler aldri hatt større dekning. Vi har det sterkeste kommersielle radioproduktet noensinne, som åpner for enda bedre løsninger for våre eksisterende og fremtidige kunder, sier Engebretsen.
- Jeg gjør Nordeas Arne Lambechs ord til mine egne, når han spår fortsatt sterk vekst for radio, sier en optimistisk Engebretsen.
- Det skjer også mye spennende i radiomarkedet i årene som kommer, med overgangen fra FM til DAB som vil styrke kommersiell radio ytterligere, sier han.
Engebretsen overtar stillingen som analysesjef i P4 etter Martin Mølmen, som har begynt som strategisk planlegger i TV3/Viasat 4.
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker
imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt