Omsetningen av radioreklame er opp med 3 % så langt i år. Det viser Mediebarometeret fra
mediebyråforeningen. Fra Januar til November er det omsatt 316,3 millioner kroner i radioreklame gjennom byråene. Radio vokser
likevel ikke nok til å holde posisjonen. Den totale omsetningen av reklame har økt med 5,2 % så langt i år
Samtidig meldes det at november isolert sett var en heller dårlig måned for mediene. Novembertallene viser at det er slutt på
veksten i reklamemarkedet og en nedgang på snaue tre prosent isolert for årets nest siste måned.
Styreleder i Mediebyråforenngen, Harald Eide-Fredriksen mener det ikke er noen grunn til å dramatisere tallene.
- Det er en stagnasjon i november, men tar vi med feilmarginer ligger det jevnt med fjoråret. Det er ingen grunn til å
overdramatisere , sier Eide-Fredriksen til Kampanje.
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker
imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt