P4 har vokst jevnt gjennom 2011 og vil ved starten av 2012 har flere lyttere å selge enn noen
gang tidligere. Dette gir handlingsrom, og nå åpner kanalen dørene og setter ned prisene fra nyttår, heter det i en pressemelding.
– Flere av våre konkurrenter har varslet kraftig prisoppgang fra nyttår. Vi gjør nå det motsatte. Fra nyttår setter vi
ned prisene, sier salgsdirektør Trond Killingstad i P4 Radio Hele Norge.
I gjennomsnitt senkes prisene 3,75 prosent for 2012, med priskutt på 15 prosent i januar, august og desember.
– Årsaken er at vi får stadig flere lyttere på kanalen - flere lojale lyttere enn vi klarer å selge til annonsørene.
TV-kanaler sliter med seertallene - og øker prisene, sier Killingstad.
Han utelukker ikke at andre kommersielle radiokanaler vil følge etter.
– Kommersiell radio har aldri stått sterkere. Radio Norges inntog og fremgang i medielandskapet har bidratt til god fart i
radiolyttingen. Og vellykkede nisjesatsinger som for eksempel P5 har sørget for at de to store, kommersielle radioproduktene
«P4+» og «Radio Norge+» har vokst seg enda mer robuste og attraktive for lyttere og annonsører. Enda hyggeligere er det at
tiden lytterne oppholder seg på kanalen også øker, sier Killingstad.
P4s salgsdirektør mener TV 2 og andre ledende medier spiller høyt når de nå øker reklameprisene relativt kraftig i 2012.
– Den internasjonale økonomien skjelver, og mange mener det bare er et spørsmål om tid før ny finansuro rammer Norge hardere. Da kan annonsørene på ny bli tvunget til å tenke alternativt til de store TV-kampanjene og heller gå for mer kostnadseffektive kombinasjonsløsninger, sier P4s salgsdirektør.
P4 er Norges største kommersielle radiokanal, og er nå i ferd med å passere 1,4 millioner daglige lyttere. Kanalens største suksess, Radiofrokosten, samler så mange som 800.000 lyttere foran radioene.
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker
imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt