SBS Radio og Radio Metro avslutter sitt samarbeid om reklamesalg.
Salgsdirektør Rune Remøy i Radio Metro sier til Kampanje at avtalen med SBS Radio var en ettårsavtale
i utgangspunktet og at kanalen ikke valgte å fornye avtalen.
- Vi har stor etterspørsel etter reklameinventar fra lokale og regionale annonsører på Østlandet,
men vi har flere ganger opplevd at vi har vært utsolgt med nasjonale kampanjer og det er ikke så lurt fordi
vi får bedre betalt fra lokale annonser. I 2012 blir det mindre reklame på Radio Metro, samtidig som vi
får litt bedre betalt, sier Remøy.
Heller ikke SBS Radio er misfornøyd med bruddet: - For vår del handler det om å fokusere på
våre egne sterke merkevarer som har hatt en flott vekst i det året vi nå legger bak oss,
sier kommunikasjonsdirektør i SBS Radio, Tommy Gaustad, til Kampanje.
Samtidig overtar SBS Radio konsesjonen Radio Metro sendte på i Bergen, der sendingene ble innstilt i høst.
Ifølge SBS Radio skal radiokonsernet benytte denne konsesjonen til å styrke merkevaren Radio 1 Hits i Bergen. Medietilsynet
har godkjent overtakelsen.
- Nå får Radio 1 Hits en langt bedre dekning i Bergen og omegn. I tillegg får vi muligheten til å sende
radio døgnet rundt. Ja, for Radio 1 Hits og SBS Radio er dette en stor dag, sier administrerende direktør
Bente Klemetsdal i SBS Radio til Kampanje.
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker
imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt