FØLG OSS PÅ        

site search by freefind

  Forsiden
  Nettradio
  Podcast
  In English
  Lyttertall
  Radionavn
  Kommentarer
 
Radioreklame
  Informasjon
  Kontakt
  Annonse-info
  Nyhetsbrev
  Nyhetsfeed

KATEGORIER:

  NRK
  P4-gruppen
  Bauer Media
  Lyd/Bilde
  Lokalradio
  Utenriks
  Podkast
  Diverse
  Økonomi
  Radiodager
  Utstyr
  Politikk


JULERADIO ÅRET RUNDT


LYTTE TIL RADIO


Stor oversikt over Billig forbrukslån,, beste kredittkort og gyldige rabattkoder finner du hos Nettavisen.


Reiselysten? Få reisetips via reisebloggen Ja, det er mulig!erdetmulig.no

P3 vinner - P2 faller
Men, NRK Radio klarer seg generellt bra

Mer om NRK


RADIONYTT.NO - 13.01.12 - Kyrre Dahl


Radiotallene for 2011 viser at Radio Norge stadig er i vekst, P1 og P4 stagnerer, P2 taper og at P3 blant annet med Årets radionavn Live Nelvik og Ronny Brede Aase (bilde) på laget vinner lyttere. - P3s suksess betyr at unge folk både oppdager radioen som medium og NRK, sier radiosjef Marius Lillelien.

P1 og spesielt P2 har et fall i oppslutningen, mens P3 vokser. – At P3 vokser er spesielt hyggelig. Det er viktig både for å få unge mennesker glade i NRK og viktig for radioen som medium at nye aldersgrupper oppdager den, konstaterer Lillelien.

NRK er totalt sett stadig den store aktøren i det norske radiomarkedet med en markedsandel på 62,8 prosent eller en gjennomsnittelig daglig lytterskare på 2,119 millioner i befolkningen over 12 år. - Utfordringen for NRKs radiokanaler blir nå å posisjonere seg for digitaliseringen av radioen, sier radiosjef Marius Lillelien som jevnt over er godt fornøyd med 2011-tallene.

NRKs radiosjef karakteriserer 2011 som et jevnt, godt radioår. - Med forbehold om utslag for målemetodene er det totalt sett en liten nedgang for NRKs radiokanaler i 2011, men en vekst i forhold til 2009-tallene. Disse tallene er mer enn gode nok til å leve med. Det er helt fine tall. Vi har ikke noe mål om å erobre mer enn 63 prosent av det norske radiomarkedet, sier Lillelien.

NRK P1 er stadig en solid storebror i det norske radiomarkedet. P1 stagnerte litt i forhold til 2010, men Lillelien har stor tro på P1-omleggingen som settes i verk 12. mars. - De grep vi gjør nå er jeg sikker på at vil føre P1 på offensiven igjen. Da vil vi få en P1-kanal som byr på noen positive overraskelser for lytterne, sier Lillelien.

Mye av tilbakegangen til P2 tror han skyldes endringene av målemetodene og ikke at den store P2-omleggingen var mislykket. – P2 er nok de som taper mest på endringene av målemetodene. Slik sett er kanskje de nye tallene for kanalen mer reele. Samtidig ser vi at det er de nye flatene som står best. Å oppnå høye markedsandeler er alene heller ikke noe mål for P2. P2s tilbud innfrir en rekke andre oppgaver som en del av NRKs totale radiotilbud, presiserer han.

P3 hadde mesteparten av sin vekst i fjor høst og ser ut til å være i en veldig fin utvikling. – P3 fortsetter også å være modige og gjøre endringer innholdsmessig når de de har suksess. Det er en tradisjon i beste P3-ånd og som P3 har gjort med hell med også tidligere, sier han.

Kilde/Foto: NRK/


blog comments powered by Disqus
  SISTE NYTT FRA RADIONYTT.NO:
  REKLAMEPRODUSENTER:
Reklameprodusenter for radio
Sjekk vår oppdaterte oversikt over stemmer og produsenter av radioreklame
Les mer...
 NYHETSBREV:
Meld deg på vårt nyhetsbrev
Få nyheter fra radionytt.no rett i din innboks, helt gratis.
Les mer...
  DIGITALRADIO: TIL KATEGORIEN
DIGITALRADIO
Her finner du siste nytt om DAB og annen digitalradio
Les mer...
  RIKSRADIO - NRK:
NRK - P1, P2, P3 og andre kanaler
Her finner du siste nytt om radiokanalene til Norsk rikskringkasting
Les mer...
  KOMMENTAR:
KOMMENTARER PÅ AKTUELLE SAKER
Her finner du blant annet kommentarer fra Sindre Møllerhaug
Les mer...
  LYTTERTALL:
Hvilken radiostasjon har flest lyttere?
De siste sakene om lyttertall for lokal og riksradio finner du her, og et utvalg fra utlandet.
Les mer...




Personvern: Radionytt.no samler ikke inn informasjon om brukere, med unntak av ved selvvalgt påmelding av nyhetsbrev.

Annonse


 PERSONVERN:
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt
 NYHETSBREV:
Meld deg på
Få nyheter fra radionytt.no rett i din innboks, helt gratis.
Les mer...
  REKLAMEPRODUSENTER:
Radioreklame
Vår fyldige liste over stemmer og produsenter.
Les mer...
  SPILLELISTER:
Hvilken låt?
De hva og hvem som spilles på radio.
Les mer...
  RADIONYTT.NO IN ENGLISH:
News in English
Stories from the Norwegian radio industry, in English
Read more....
 TVNYTT.NO:



MER FRA TVNYTT.NO