Lyttertiden på NRK gikk ned med fire minutter i 2011, sammenlignet med 2010. Det viser årsrapporten
fra TNS Gallup. Samtidig gikk lyttertiden opp med 2 minutter for de kommersielle kanalene. 3 av fire nordmenn lyttet til radio
en gjennomsnittsdag i 2011. Det er det samme som året før.
Disse hørte på radio i 99 minutter daglig i 2011, mot 100 minutter i 2010. Den største enkeltkanalen er fortsatt NRK P1 med 51 minutter lyttertid, P4 er den største kommersielle radiokanalen med 21
minutter, mens Radio Norge hadde den største veksten i lyttertid fra 10 til 12 minutter daglig. NRK sto for 62 minutter av lyttingen og de kommersielle for 37 minutter daglig.
Det er negative tall blant de unge. I aldersgruppen 12 til 25 år er lyttertiden gått ned fra 65 til 61 minutter daglig. Radiolyttingen
stiger med økende alder. 43 % av radiolyttingen skjer utenfor eget hjem
Årsrapporten er basert på PPM-undersøkelsene og omfatter NRK,P4, Radio Norge og noen av de større lokalradioene. Målingene foregår
elektronisk og er basert på et representativt utvalg av personer over 12 år, som bærer en PPM, som registrerer all radio de blir eksponert for. Panelet er i løpet av 2011 utvidet fra 850 til 1000 personer.
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker
imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt