Radio Norge-eieren SBS Radio satser på en digital fremtid og etablerer nå en egen digital avdeling i Norge.
- Etter Stortingets vedtak om overgangen til digitalradio og slukkingen av FM-båndet er viktige premisser for en digital radiofremtid gitt. Som en av landets store radioaktører tar vi den digitale overgangen på alvor og satser. Det er derfor veldig gledelig å kunngjøre etableringen av en egen fremtidsrettet digitalavdeling hos oss, sier Bente Klemetsdal, administrerende direktør i SBS Radio Norge.
Til å lede den digitale satsningen har Klemetsdal hentet inn Stian Engebretsen.
- Vi ser et stort og spennende utviklingspotensial på den digitale fronten. Våre ulike merkevarer står spesielt sterkt på nett og mobil samtidig som overgangen til DAB og digitalradio gir oss nye muligheter, sier nyansatt digital direktør Stian Engebretsen, som er hentet fra reklamebyrået Schjærven for å lede den nye avdelingen.
Foruten Stian Engebretsen består avdelingen av Linda Lyngstad, Thomas Torgersen, Ståle Roestad, Thomas Eng og Aleksander Lilleøien (bilde). I tillegg til å drive digital produktutvikling, skal avdelingen jobbe med utvikling av digitale aktiviteter for SBS Radios annonsører.
- Med vår digitale styrke og kompetanse, står vi nå rustet til å utvikle effektfulle aktiviteter på tvers av plattformer i samarbeid med våre annonsører. Når det skal sies er vi allerede i gang med flere spennende kampanjer som integrerer radio og digitale flater, sier Engebretsen.
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker
imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt