P4 hadde sin dårligste uke så langt i år i uke 13, som er den siste uka der TNS Gallup har
offentliggjort lyttertall fra PPM-målingene. P4 hadde en markedsandel på 19,6 %, og det er den andre gangen i vinter at
kanalen har landet under 20-tallet.
Radio Norge har vippet opp igjen, etter tre uker under 10 % markedsandel. I uke 13 oppnådde Radio Norge en markedsandel på 11,2 %, som
faktisk er en av kanalens beste uker så langt i år. Det er opp 1,6 prosentpoeng fra uka før.
Ikke overraskende er NRK P1 fortsatt størst med 52,0 % markedsandel. Det er en ubetydelig tilbakegang fra uka før. NRK P2 klatrer oppover
etter et par uker på 4-tallet. I uke 13 var P2`s markedsandel på 5,7 %. P3 ligger stabilt på 8,4 %, det samme som uka før.
Det er ingen store forandringer for lokalradioene, bortsett fra at det nå er P5 som ligger sist, med en andel på 0,8 %. NRJ og Storbyradioen
har begge 1,1 % markedsandel. Det er verdt å merke seg at Storbyradioen i det siste har klart å holde seg på oppsiden av 1,0, men forskjellene er små
i lokalradio-klassen.
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker
imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt