Omsetningen av radioreklame har økt med 6,4 % så langt i år, sammenlignet med samme periode i fjor. Det viser
ferske tall fra Mediebyråforeningen.
Så langt har mediebyråene omsatt radioreklame for 124 millioner kroner, mot 117 millioner kroner på samme tid i fjor. TV gjør det derimot
enda bedre og øker med oer 10 % til en omsetning på 1,08 milliarder kroner, melder Journalisten.
Men, for papiravisene er det lite lystig lesning. En nedgang på hele 18,1 % har så langt i år gitt en omsetning på 558 millioner kroner.
Det betyr at dagspressens andel av markedet er sunket fra 25 til 20 %. Internett øker omtrent like mye som papiravisene faller og
har nå en omsetning på 451 millioner i første tertial.
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker
imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt