Inntektene økte for radioselskapene i USA i første kvartal, men omsetningen av radioreklame var den samme
som i første kvartal. Det viser tall fra Radio Advertising Bureau. Det er andre inntekter som gjør at radioene tjener mer penger enn før.
Størstedelen av omsetningen for amerikansk radio stammer fortsatt fra tradisjonellt reklamespot-salg. Ifølge RAB ble det solgt
radioreklame for drøyt 3 milliarder dollar i første kvartal, altså omtrent det samme som i første kvartal året før.
Det er digitale inntekter som øker mest. Det vil si inntekter fra websider/sosiale medier/web streaming etc.. Det økte med 10 % i
første kvartal og sto for 165 millioner dollar i inntekter. Inntekter Off-Air ( altså events m.m.) økte med 3 % til 320 millioner dollar.
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker
imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt