NRK P1 seiler opp som sommervinner på PPM-tallene fra TNS Gallup. Både i uke 28 og uke 29
leverte P1 særdeles gode markedsandeler, med rundt 56 % av all radiolytting. Til sammenligning lå P1 på 51,6 % i uke 20 ( mai).
Både P2 og P3 har derimot litt færre lyttere i sommer.
Sommerens taper er Radio Norge, som i de siste fem ukene aldri har vært over en markedsandel på 8,5 %, mot litt over 10
% andel før sommeren satte i gang. P4 holder seg derimot på det jevne i uke 29 sammenlignet med uke 20, men P4 har vært oer 20-
tallet flere av ukene i mellom.
Sommerens mest spenstige lyttertall står Radio Metro for. Etter flere uker over 2,0 % markedsandel og i en uke sågar
helt oppe i 2,9 er Metro nå tilbake på mer moderate 1,3 % andel. Det gjør dem likevel størst blant lokalradioene. Hvis man tar vekk ekstremukene, så har
Metro i de siste månedene ligger på litt over 2,0 % markedsandel i snitt og klart størst blant de lokale.
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker
imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt