Radio ble den store vinneren på reklamemarkedet i juli, ifølge ferske tall fra
Mediebyråforeningen. Veksten i den
store sommermåneden var på hele 60 % for radio, melder kampanje.com.
Dette var en god sommer for mange. Veksten i reklamemarkedet som helhet var på 22 %, men radio økte altså mest.
Etter radio kommer internett på 50 %, kino 47 % og TV på 30 %. Det betyr at det var TV som økte mest i kroner og øre.
- Det var en bra juli isolert sett. Men det skyldes nok litt periodiseringer og når de enkelte reklamekampanjene
faktureres. Vi forholder oss derfor til de akkumulerte tallene, sier lederen av Mediebyråforeningen, Tone Gjerstad, til Kampanje.
Ser man på tallene for så langt i år, altså de første sju månedene, ser det ikke like bra ut for radio. Men, det er en økning på 0,4 %
, sammenlignet med de samme sju månedene i fjor. Den totale økningen for all reklame er på 1,1 %.
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker
imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt