SBS Radio velger nå å samle alle sine radiokanaler under en og samme digitale plattform. www.radioplay.no skal bli webradioplattformen for musikk og underholdning.
Kort sagt er Radio Play en digital plattform for lyd-underholdning hvor lytterne får tilgang til live-streaming fra alle SBS Radio sine kanaler – både eksisterende og nye, innhold fra tidligere sendte programmer samt muligheter for lytterne til å skape sine egne stasjoner basert på et rikholdig arkiv.
Radio Norge, The Voice og Radio 1 skal styrke seg via nettet, både mobilt og stasjonært. Lansering er satt til medio september, går det fram av en pressemelding.
-Vi har stor tro på denne satsingen. Vi tar den økende lyttingen på radio via nettet på alvor. Ikke minst skal vi styrke interaktiviteten med dagens og morgendagens lyttere. Dette gir også nye og spennende muligheter for annonsørene, sier administrerende direktør Bernhard A. Steen i SBS Radio.
Det kommer også til å bli arrangert egne radio-stunt med kjente personer fra SBS Radio sine kanaler. Muligheten er mange og store, radiomediet er en i stor endring.
-Vi jobber nå med å sy innhold inn i den digitale plattformen, i tillegg til det innholdet som vi lager til daglig. Og ikke minst skal vi skape et interaktivt innhold – som styrker radio som kanal både ovenfor lytter og annonsør. Vi har mye spennende på gang, sier Bernhard A. Steen.
På den foreløpige lanseringslisten står egne radiokanaler som «We love 80`s» med ingen ringere enn 80-tallshelten Paul Young som programleder. Og ikke minst «Party People» med en av verdens største DJs, David Guetta.
- Jeg ser virkelig frem til å få mulighet til å sende mitt eget radsioshow på Radio Play i Norge, hvor jeg nå har turnert flere ganger. Forvent dere helt ny musikk, bra låter, full fest og masse moro, sier David Guetta.
-Vi jobber intenst med å skape godt og målrettet innhold. Her skal lytterne skape sine egne stasjoner basert på sin egen favorittmusikk og basert på ulike situasjoner og tidspunkter på døgnet med ulike mediebehov. Jo mer lytteren bruker Radio play, jo mer personlig blir innholdet. Radio Play vil også komme som applikasjon hos iPhone og på android-telefoner, sier Bernhard A. Steen.
-SBS Radio utvikler seg nå i et høyt tempo – samtidig som mediebruken forandres rekordraskt. Vi ønsker å ligge i føringen av utviklingen på radio. Vi skal skape det beste lydinnholdet for ulike plattformer, sier Steen.
Flaggskipet Radio Norge er den store vekst-vinneren i lyttermarkedet de senere årene. I 2010 hadde Radio Norge en lytterandel på 9,8 prosent – og som vokste til 11,7 prosent i fjor. Totalt hadde SBS Radio en lytterandel på 12,5 prosent i 2011
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker
imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt