Unntakstilstanden som kalles sommer er over, og NRK P1 er tilbake på mer normale
markedsandeler. Fra en topp på 57,8 % i uke 30 har P1 nå en markedsandel på 51,3 % i uke 34, som er siste publiserte uke.
Dermed er høsten i gang og P4 ser ut til å være de som kan best nyte at sommeren er over, en markedsandel på 21,6 %
i uke 34 er langt over sommerens tall. Radio Norge er også på vei oppover igjen, men holder seg fortsatt under 10-tallet, men ikke
med mye, 9,9 % i uke 34.
P4`s søsterkanal P5 har ikke fått noen god høststart, med bare 0,5 % markedsandel i uke 34. Dette er faktisk en nedtur
sammenlignet med sommerukene. Storbyradioen ligger også på 0,5 %, mens NRJ har 1,0 %. Metro derimot merker tydelig
at feriegjestene er tilbake og har en markedsandel på hele 2,7 % i uke 34, som er i klasse med og til og med litt over tallene før sommeren.
PPM-tallene uke 34, 2012 (i parentes: uke 29 - uke 20 )
NRK P1: 51,3 - (55,9 - 51,6)
NRK P2: 5,1 - (4,3 - 5,3)
NRK P3: 7,5 - (7,8 - 8,8)
P4: 21,6 - (18,9 - 19,3)
Radio Norge: 9,9 - (8,7 - 10,2)
Storbyradioen: 0,5 - (0,8 - 0,6)
P5: 0,5 - (1,3 - 0,8)
NRJ+: 1,0 - (1,2 - 1,5)
Metro Storby: 2,7 - (1,3 - 2,1)
Kilde: TNS Gallup
|
|