Mari Hagerup har tiltrådt som kommunikasjonssjef i Digitalradio Norge. Hun kommer fra Statens strålevern, og vant frem i et felt av mange og sterke kandidater, går det fram av en pressemelding. De neste årene vil hun få en sentral rolle i det krevende informasjonsarbeidet knyttet til Norges overgang fra FM til digital radio.
- Den nyopprettede stillingen markerer en økt satsing på informasjonsarbeidet rundt radiodigitaliseringen i Norge. Norsk radio gjennomgår nå sin største endring siden overgangen fra AM til FM, som startet på 50-tallet. Vår fremste oppgave er å informere alle landets lyttere om utbyggingen av det digitale nettet, hvilke produkter de bør kjøpe og alt av nye tjenester som er på vei. En egen dedikert kommunikasjonssjonssjef vil styrke oss i dette arbeidet, sier Ole Jørgen Torvmark, daglig leder i Digitalradio Norge.
Norske myndigheter har lagt en plan for overgang fra FM til digitalradio i 2017. I dag foregår mye av radiolyttingen på FM, men med en stadig vekst i digital lytting.
- Norske radiolyttere står overfor en endring som vil forbedre radiotilbudet deres vesentlig. Digitalradio Norge skal gjøre et viktig formidlingsarbeid i årene fremover, som jeg gleder meg til å ta fatt på, sier Hagerup.
Over 50 personer søkte stillingen, og mange av disse har bred erfaring innen kommunikasjon og ledelse. Om valget av kandidat sier Torvmark:
- Det viktigste var naturligvis gode kvalifikasjoner og dokumenterte resultater fra kampanje og kommunikasjonsarbeid. I tillegg vil Hagerup tilføre nye perspektiver og innsikt i forbrukernes forhold til radio. Det viktigste nå er ikke å snakke til teknologene der ute, men å nå ut til lyttere i alle målgrupper.
Mari Hagerup kommer fra Statens strålevern, der hun blant annet har jobbet med utforming av kommunikasjonsstrategi, og hadde ansvar for flere landsdekkende informasjonsprosjekter. Hun har tidlilgere også jobbet som nyhetsleder og journalist i Budstikka Media, Aftenposten og Bergens Tidende, samt med nyheter i radio. Hun har en Executive Master i PR-ledelse og strategisk kommunikasjon fra BI.
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker
imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt