Lyttertallene for den første vanlige uka i 2013 er nylig offentliggjort av TNS Gallup, og den viser
stor sett tilbake til normalen. P2 er et hederlig unntak og starter året med høyere markedsandel enn de hadde i fjor høst.
NRK P2 hadde i uke 2, 2013 en markedsandel på 6,0 %. De siste ukene i 2012 lå kanalen generellt under 5, og de har heller ikke fått noen stor
hjelp av julefeiringen, for i juleuka gikk markedsandelen faktisk ned.
NRK P1 klarte en markedsandel på 53,9 i årets første ordentlige uke, som er noe bedre, men omtrent det kanalen i ukene før jul. P1 hadde en
solid fremgang i juleuka og hadde da en markedsandel på 58,6. P3 fikk 6.0 andel i sin første uke, som er litt dårligere enn i fjor høst, men da haddde kanalen også flere veldig bra uker.
P4 fikk en markedsandel på 20.0 %. Det er også noe i underkant av hva kanalen hadde før jul, men det var flere uker i 2012 der P4 var under 20. så en OK start på året.
Radio Norge klarte 10,2 i uke 2, og det er ørliten oppgang sammenlignet med høsten.
På Lokalradiosiden er NRJ og Metro Storby jevnstore med 1,3 % markedsandel. Det er noe dårligere for Metro og en tanke bedre for NRJ.
Storbyradioen og P5 har 0.4 % og 0.7 % andel, og det er som i fjor.
Tallene gjelder uke 2, fra mandag 6. januar til søndag 12. januar.
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker
imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt