Radio Norge har hatt en bra start på året, følge PPM-tallene laget av TNS Gallup. Lyttertallene for Radio Norge
har steget konstant siden nyttår, og i uke 7 hadde kanalen en markedsandel på 12,0 %.
Det er en økning på 0,5 prosentpoeng sammenlignet med uka før. Det
er også 1,8 prosentpoeng bedre enn i uke 7 i 2012, men omtrent på nivå med markedsandelene på denne tiden av året i 2011.
P4 gjør det også bra og hadde en årsbeste i uke 6 på 22,0 % markedsandel. De gikk ned i uke 7 med 0.7 prosentpoeng til 21,3 % andel.
NRK P1 gikk litt opp til 51.4 % markedsandel i uke 7, mens P3 holder seg stabil på 6.2 %. P2 gikk litt opp til 5,1 %.
På lokalradiosiden er det Metro Storby som fører an, med en markedsandel på 1,6 % i uke 7, etter en årsbeste på 2,2 % uka før. NRJ ser ut til
å ha startet året litt tregt, og har bitteliten nedadgående trend, med 1,0 % andel i uke 7. Storbyradioen holder seg stabil på 0,4 %, mens P5 kan se ut til
å ha en bitteliten oppadgående trend, med 0.9 % andel i uke 7.
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker
imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt