NRK P1 slo knockout på alle de andre kanalene i påskeuka. Det viser de nyeste PPM-tallene som er offentliggjort.
I uke 13, 2013 hadde NRK P1 en markedsandel på 55,8 %, mot 51,9 % uka før, melder TNS Gallup.
Det var de kommersielle og de minste kanalene som ikke hadde en god påske. Radio Norge gikk tilbake til 11,4 % markedsandel, men det etter to
svært gode uker på 13,2 % andel. P4 gikk også tilbake, men ikke like mye til 19.9 % markedsandel.
Da var det verre for lokalradioene, som gikk på en nedgang over hele fjøla i påskeuka. Metro Storby, som lenge har vært best på lokalradio gikk
ned til 0,6 % fra 1,2, P5 gikk ned fra 1,0 til det samme som Metro, mens Storbyradioen gikk ned til 0,4 fra 0,6 %. De eneste av lokalradioene som klarte seg
sånn nogenlunde var NRJ, ned fra 1,1 til 1,0.
Red. anmNoe av årsaken til at lokalradioene går tilbake i påsken kan ligge i målingsmetoden. En rekke personer bærer med seg et PPM-meter som måler hva de
lytter på. Noen av disse hører på lokalradio når de er "hjemme", men gjør naturligvis ikke dette når de er bortreist. Mens de riksdekkende kanalene blir ikke rammet på samme måte siden
de blir målt over hele landet.
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker
imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt