Radio gjør det fortsatt brukbart, målt i reklameomsetning plassert av mediebyråene. Radio økte med 2,9 %
i første kvartal sammenlignet med samme periode i fjor, viser tall fra Mediebyråforeningen.
Dermed passerte radio også 100 millioner i første kvartalet. Omsetningen fra mediebyråene var på 100,068 millioner i første kvartal
2013, mot 97,224 millioner i begynnelsen av 2012. I hele fjor økte radioreklamen med 0,5 % til en total omsetning på 336 millioner kroner.
Hvis man ser på tallene for de andre mediene ser det svært dårlig ut for den trykte presse. Avisene hadde en tilbakegang på 14,3 %, og
omsatte for 389 millioner, mens TV gjør det sterkt og økte med 6,4 % til en omsetning på 853 millioner kroner, melder Kampanje.
Men, nå er nettet definitivt større enn avis. I første kvartal økte reklameomsetingen på internett med 8.8 % til 401 millioner, og
nettet er dermed landets nest største reklamekanal. Ukepresse og fagpresse synker kraftig, mens direkte reklame har en bra framgang.
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker
imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt