Det er store endringer i radiobildet, men de er ikke så lett synlige fra uke til uke.
Men, dersom man sammenligner med i fjor kan man se en kraftig økning for NRK P1 og en kraftig tilbakegang for NRK P3, ifølge PPM-tall fra TNS Gallup.
NRK P1 hadde i Uke 17 i år en markedsandel på 55,1 %, og har de siste ukene ligger på 54 og 55 %. I Uke 17, 2012 hadde NRK P1 en
markedsandel på 51,9 % og lå i sammenlignbare uker på 51-tallet.
NRK P3 hadde i uke 17 i år en markedsandel på 5,2 % og har ligget på 5-tallet de siste ukene. I uke 17 i fjor hadde P3 en
markedsandel på hele 9,0 %, og hadde på våren mange uker på 8 og 9 %.
NRK P2 fikk en markedsandel på 5,0 % i uke 17 i år, noe som er noe bedre enn i samme uke i fjor, men ellers er det omtrent det samme.
Siden P1 går opp og P3 går ned har NRK totalt en omtrent lik markedsandel,
For de kommersielle riksradioene er variasjonen mindre. I uke 17 i år hadde P4 20,4 % og Radio Norge 10,8 % markedsandel. I samme uke i 2012
var tallene henholdsvis 19,6 og 10,6. Ser man på tall over flere uker kan det se ut som P4 øker litt, mens Radio Norge går litt tilbake.
Lokalradioene spretter opp og ned og Metro Storby var ikke med på PPM-tallene på denne tiden i fjor. Men i uke 17, 2013 har Metro og NRJ begge en
markedsandel på 1,2 %, P5 og Storbyradioen har begge 0,5 % andel.
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker
imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt