Radio både øker i antall kroner og i relativt sett i markedsandel. Det går fram av mai-rapporten fra Mediebyrå-foreningen.
I løpet av de fem første månedene i år ble det solgt 6.1 % mer radioreklame gjennom mediebyråene enn i samme periode året før.
Det utgjør 172 143 millioner kroner fra januar til mai 2013.
Også radioens markedsandel øker, fra 4,3 % til 4,4 %, basert på tall for året så langt. Totalt er det hittil solgt reklame i Norge for litt i under kant
av 4 milliarder kroner, nærmere bestemt 3 912 699 kroner. Det er en oppgang på 4,6 %, ifølge tall som Kampanje har offentliggjort.
Utviklingen følger i samme spor som tidligere. Dagspresse og fagpresse taper stort. Så langt har avisene tapt 13,8 %, mens
fagbladene har det enda litt verre med et fall på 14,4 %.
Vinneren er internett, som har økt med 18,9 %. Økningen er særlig tydelig for reklame på mobilen, som har økt med hele 259,7 %.
Det er dog fortsatt under 10 % av internettreklamen som selges.
Internett er nå større enn papiravisene, målt i reklamekroner, men det er fortsatt et stykke igjen til TV, som øker med 8,2 % og
har en markedsandel på 39,2 %, ogsådet en grei økning fra i fjor.
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker
imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt