Denne høsten blir det mer fokus på digitalradio i bil. Det skjer gjennom flere parallelle tiltak som hovedsaklig retter seg mot de som jobber i bilbransjen, melder Digitalradio Norge. Også Medietilsynet har fokus på DAB i bil.
Målet er å øke kunnskapen om digital radio i bil - slik at bilbransjen er godt rustet til å hjelpe folk med å finne den radioløsningen de ønsker, melder radio.no. Mange bilister må belage seg på å bruke en adapter, og det finnes mange adapterløsninger å velge mellom.
Satsingen omfatter flere informasjonstiltak til bilbransjeaktører, oppgradering av Radio.no websiden og etterhvert kurs og forhandlerrettede aktiviteter. I løpet av høsten vil det også komme spotter på radio og tv om det digital bilradiotilbudet.
I Norge er det ca. 2,5 millioner biler på veiene - svært mange av disse vil behøve en ettermontert løsning for digitalradio når FM slukkes. Målet med satsingen mot bilbransjen er å sikre at den er forberedt på overgangen, og kan tilby norske forbrukere gode løsninger og korrekt informasjon.
Medietilsynet har laget en informasjonsbrosjyre om teknologiskiftet på radio som fokuserer på radiolytting i bil.
Gjennom brosjyren vil Medietilsynet å gi informasjon og gode råd til bileiere og bilkjøpere om overgangen fra analog til digital radiokringkasting. Brosjyren vil bli distribuert til aktører i bilbransjen, interesseorganisasjoner og andre offentlige myndigheter.
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker
imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt