Radio Norge er den norske radiokanalen som har vokst mest i 2013. De viser de offisielle lyttertallene for radio.
Mens Radio Norge i 2012 hadde 9,8 prosent av radiolyttingen, hadde kanalen 11,4 prosent i 2013.
Tilsvarende utvikling hos P4 var 20,3 prosent i 2012 og 20,2 prosent i 2013. NRK P1 oppnådde 52,7 prosent i 2012 mot 52,2 prosent i
2013. NRK P3 hadde også en negativ utvikling, og beveget seg fra 8,1 prosent i 2012 til 7,3 prosent i 2013. NRK P2 gikk fra en markedsandel
på 5 prosent i 2012 til 5,1 prosent i 2013.
– Radio Norge har hatt en fantastisk utvikling i 2013. De grepene vi gjorde i sendeplanen og utviklingen av kanalens identitet
har vist seg å fungere veldig bra, sier gruppeprogramdirektør Kristoffer Vangen (bildet).
– Det står stor respekt av det våre ansatte har prestert i et ellers svært vanskelig og usikkert år med store omveltninger.
Deres innsats har gitt resultater, så nå kan vi klappe hverandre litt på skulderen før vi gyver løs på det nye året igjen, sier Vangen.
Tallene bekreftes av NRK i en pressemelding: - NRK er stadig et førstevalg for norske
radiolyttere og NRK P1 stadig Norges suverent
største radiokanal, viser årstallene fra TNS Gallup.
En vanlig dag i 2013 var det 2,975 millioner nordmenn som lyttet til radio. I siste kvartal i fjor var tallet steget til 3,067 millioner lyttere.
Andelen NRK-lyttere har ligget på rundt 2,1 millioner både i 2012 og 1013, men også her med en stigning i siste kvartal i fjor.
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker
imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt